BENDERAKU DUNIA AKHIRAT

BENDERAKU DUNIA AKHIRAT

Sunday, December 18, 2011

Bingkisan Doa

Sekiranya kita cinta kepada manusia
Tak semestinye manusia cinta kepada kita
Tetapi sekiranya kita cinta kepada Allah
Nescaya cinta Allah tiada penghujungnya

Sekiranya kita cinta kepada manusia
Kita akan cemburu kepada org yg mencintai orang yg kita cintai
Tetapi sekiranya kita cinta kepada Allah kita akan turut mencintai
org yg melabuhkn cintanya kepada Allah

Sama2 kite bedoa, moga diperkenankn... olehNYA.. insyaallah..

Ya Allah,
Andainya dia adalah jodoh yg ditetapkn olehMU kepadaku
Maka campak kn lah dlm hatiku cinta kpdnya adalah keranaMU
Dan campak kn lah dlm hatinya cinta kepadaku adalah keranaMU

Namun,
Andainya dia bkn lah jodoh yg ditetapkn olehMU kepadaku
Berikan lah ku kekuatan agar pasrah dlm mengharungi ujian yg kau berikan kepadaku

Ya Allah,
Jika aku jatuh cinta
Cintakan lah aku pd seseorg yg melabuhkn cintanya padaMU agar bertambah kekuatanku untuk mencintaiMU

Ya Muhaimin,
Jika aku jatuh hati jagalah hatiku pdnya agar tdk melebihi cintaku pdMU

Ya Rabbana,
Jika aku jatuh hati jagalah hatiku pdnya agar tdk berpaling pdMU

Ya Rabbul Izzati,
Jika aku rindu rindukan lah aku pd seseorg yg merindui syahid di jlnMU

Ya Allah,
Jika aku rindu jagalah rinduku pdnya agar tdk lalai aku merindui syurgaMU

Ya Allah,
Jika aku menikmati cinta kasihMU jgnlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya bermunajat di sepertiga mlm terakhirMU

Ya Allah,
Jika aku jatuh hati pd kekasihMU jgnlah biarkn aku tertatih dn terjatuh dlm perjalanan panjang menyeru manusia kpdMU

Ya Allah,
Jika KAU halalkn aku merindui kekasihMU jgn biarkn aku melampaui batas sehingga melupakn aku pd cinta hakiki dn rndu abadi hanya kpdMU

AMIN2 YA RABBALALAMIN... 

P/S: amin kan doa ini semoga kita sama2 beroleh barakah dn mencapai hajat kite dlm cinta... 

No comments:

Post a Comment