BENDERAKU DUNIA AKHIRAT

BENDERAKU DUNIA AKHIRAT

Tuesday, December 6, 2011

Sebelum kamu menunjukkan jari dan menyalahkan orang lain, ingatlah bahwa tidak ada seorangpun yang tidak berdosa

         Sejuk hati ble jmpa kata2 smgt ni... mmm tu la manusiakn... yg dia tau dia btul.. padahal dia tk tau yg manusia tu mudah lpe dn tk lari dr melakukan kesilapan... aku slalu diam ble org mengata aku... hati mmg menangis tp smgt aku kuat tuk tu sume.... kata2 kesat yg terhambur dn kata2 nista yg aku terima aku buang kan aje dlm 'tong sampah' tk ku simpan sedikit pn... kerana aku tau itu semua racun.... itu sebb aku masih mampu tersenyum dn hati sentiasa berbunga2.. kerana aku tau Allah lbih mengetahui... aku tahu jnji Allah tetap di sana...
        Aku sentiasa cbe tuk menjauhi perkara2 yg bleh membuat tali persaudaraan tu rosak... tp ada saje yg cbe merosakkn...sbb aku tkut dn tk ske gaduh2 ni... bkn cara aku....tp bnda nk jd kn, aku pasrah... Pd yg mengenali siapa aku.. terima kasih kerana sentiasa menerima buruk baik diri ini... sokongan dn nasihat sntiasa terpahat di hati ini....
        Sblm aku tnjk pd org aku sntiasa igt yg aku jge ada kekurangan.... lau aku tk puas hati aku diamkan aje dn hrp ianye akn hilang besama mse... yg mne aku bleh suarakn akn aku suarakn.... itu pn berhati2 tkut org tersinggung...
         Terima kasih pd kuarge dn kwn2 yg dkt ngan aku.... semoga keceriaan sentiasa bersama.... amin....

No comments:

Post a Comment